I samarbejde med ChatGPT sammensatte vi en fiktion virksomhed "Moon Melt". Et spirituel selfcare brand, som sælger produkter såsom krystaller, soya lys og månekalendere.
Mit hovedfokus lå på den visuelle identitet og logodesign. Jeg kunne dog ikke holde mig tilbage, og lavede derfor også en lille wireframe for prototypen.
2025
Step 1: Tone of voice og målgruppeforståelse
Målgruppe: Et brand til de kvalitetsbevidste kvinder alderen 20-40 år, som ønsker produkter der bidrager med ro, elegance og balance i hverdagen.
Min research på markedet afslørende at målgruppen reagerede positivt på brands som bruger dybe farver, guld og rolige farver når de handler med denne type af varer.
Step 1: Tone of voice og målgruppeforståelse
Målgruppe: Et brand til de kvalitetsbevidste kvinder alderen 20-40 år, som ønsker produkter der bidrager med ro, elegance og balance i hverdagen.
Min research på markedet afslørende at målgruppen reagerede positivt på brands som bruger dybe farver, guld og rolige farver når de handler med denne type af varer.
Step 2: farvepalette og logodesign
Jeg ønskede at skabe en stilren branding, med modige farver. En farvepalette som udviste ro og balance, samt elegance, eksklusivitet og havde høj genkendelighed.
Gennem min brancheanalyse, fandt jeg frem til at kunderne søgte genkendelighed, troværdighed og kvalitet. Dette havde jeg særligt fokus så det visuelle snakker samme sprog som brandets tone of voice.
Step 3: mockup
Mit hovedfokus i denne fiktive opgave inkluderede egentligt ikke et mockup af web, meeeen jeg kunne ikke helt holde mig tilbage.
Jeg ønskede at forsiden skulle formidle samme professionelle, originale og luksuriøse stemning som produkterne gav. En oplevelse som gav et sanseligt indblik i Moon Melt som brand, uden ord, men gennem stil og stemning.

Step 3: mockup
Mit hovedfokus i denne fiktive opgave inkluderede egentligt ikke et mockup af web, meeeen jeg kunne ikke helt holde mig tilbage.
Jeg ønskede at forsiden skulle formidle samme professionelle, originale og luksuriøse stemning som produkterne gav. En oplevelse som gav et sanseligt indblik i Moon Melt som brand, uden ord, men gennem stil og stemning.